Saturday, 17 January 2015

5 Sebab Ostematrix Produk Pilihan Utama Saya

Salam sejahtera semua, harapnya semua orang sihat-sihat saja dan happy selalu. Kali ni saya nak berkongsi tentang satu produk Shaklee yang paling saya suka dan akan rasa resah gelisah jika stok produk ni habis di rumah.
ostematrix

Taraaa, ni dia produk kegemaran saya iaitu Ostematrix. Kalau nak tau, ostematrix ni adalah produk pertama shaklee yang saya consume sebelum saya jadi ahli Shaklee lagi. Sekitar awal tahun 2013,semasa saya mengandungkan anak yang ketiga Nur Atikah Nashuha. Tujuan saya ambil Ostematrix tu untuk menampung keperluan Kalsium saya terutama bila masa mengandung kan berkongsi dengan anak. Saya tak rela gigi-gigi saya luruh lepas melahirkan anak.

Walaupun tujuan asal saya mengambil ostematrix tu untuk bekalan kalsium semasa mengandung, saya tak sangka ada kesan-kesan positif lain yang dapat saya rasai. Antaranya ialah tiada masalah sembelit lagi. Faham-faham je la, bila pregnant ni memang bermasalah sikit untuk membuang, tapi dengan konsisten Ostematrix 2 biji je pun sebelum tido selesai masalah. Ambik 2 biji je sebab nak jimat..tapi ok juga la kesannya.

Selain daripada itu, saya sebenarnya ada masalah Prolapsed Intervetebral Disc (PID) atau bahasa yang selalu digunakan adalah slipped disc. Kisah detail nanti saya cerita di entry lain. Saya memang tak berapa nak berupaya berjalan jauh sebelum ni, kaki kerap sakit kesan dari masalah tulang belakang ni. Tapi Alhamdullillah, keadaan sy bertambah baik dengan pengambilan konsisten ostematrix. Rasa sakit-sakit pinggang pun dah kurang dan hampir tiada, kecuali bila saya buat kerja berat.

5 Sebab Ostemarix Pilihan Utama Saya

1. Atasi masalah sembelit
2. Atasi rasa sakit kaki, kesan dari masalah slipped disc
3. Membantu penyusuan anak
4.Mengandungi vitamin D yang membantu penyerapan kalsium
5.Menguatkan gigi dan tulang.

Ostematrix ni masih lagi saya teruskan pengambilannya kerana saya masih menyusukan anak comel saya Nur Atikah Nashuha yang berusia 1 tahun 5 bulan, Alhamdulillah. Ibu menyusu memerlukan lebih banyak kalsium tau.


Sehingga sekarang saya masih amalkan pengambilan ostematrix sebelum tido.


Sedikit info tentang ostematrix :

--> Kalsium = setiap caplets mengandungi 250Mg Kalsium, kita digalakkan untuk mengambil 1000Mg kalsium setiap hari dengan cara yang baik.

--> Vitamin D = Kalsium memerlukan gabungan Vitamin D untuk membantu penyerapan yang baik. Tanpa Vitamin D, badan tidak mendapat cukup hormon calcitriol iaitu sebagai Vitamin D aktif. Bila hormon tidak mencukupi badan akan mula mengmbil kalsium dari tulang/ rangka yang sedia ada dan ini akan melemahkan tulang kita.

Anda pun boleh dapat manfaatnya sekarang. Hubungi saya jika ingin dapatkannya.

JUHAINA BINTI MOHAMAD

Call/ SMS/ Whatssapp
013-292 2464

Facebook saya:

Fanpage saya:
https://www.facebook.com/umminashuha


COD : MELAKA TENGAH, AYER KEROH, MITC, ALOR GAJAH, DURIAN TUNGGAL, MALIM, BATU BERENDAM

PENGHANTARAN: KE SELURUH MALAYSIA BY POS MALAYSIA



Thursday, 8 January 2015

Salam Tahun Baru! Rasanya belum terlewat lagi saya nak ucapkan selamat datan2015 kepada semua. Apakah azam anda tahun ini? Yang pastinya adalah lakukan yang lebih baik dari tahun lepas kan? 

Kali ni saya nak berkongsi tentang kehebatan sirap Vivix yang sangat glemer dengan keberkesanannya dalam membantu pesakit-pesakit kronik mengatasi penyakit mereka. Pesakit kanser, diabetes, masalah jantung, strok atau angin ahmar adalah antara insan-insan yang sangat sesuai mengamalkan vivix ini. Mari kita lihat apa istimewanya Vivix Shaklee ni.
Vivix merawat diabetes

Apakah Vivix Shaklee?

Vivix diperbuat daripada ekstrak botanikal terbaik seperti poligonum aspidatum, anggur muscadine, Elderberi Eropah dan juga lobak ungu. Diberi jolokan sirap kerana ia berbentuk cecair merah.Ia berjaya dihasilkan selepas kajian bertahun-tahun oleh Shaklee dan merupakan supplement pertama di dunia yang mampu menembusi DNA manusia. Ramuan Vivix yang 10x lebih kuat dari resveratrol (kandungan unik dalam anggur muscadine) mampu melambatkan pembentukan AGE.


Vivix merawat diabetes

Bagaimana Vivix bertindak?

Vivix bertindakbalas dengan tubuh kita dalam 4 mekanisma iaitu:

1. Membaiki sel DNA
2. Mengurangkan Inflamasi
3. Meningkatkan penghasilan tenaga
4. Mengelakkan akumulasi protein AGE(advanced glycation end products) akan menyebabkan kerosakkan sel. 

Apakah Kesan Jika Anda Mengamalkan Vivix Shaklee

#Mengalakkan penuaan yang sihat- biar bertambah tua tetapi awet muda atau dengan kata lain vivix adalah anti-penuaan.
#Membantu elakkan kanser-merencat sel kanser dari semakin serius.
#—Mengurangkan risiko sakit jantung-melindungi jantung.
—#Mengurangkan komplikasi diabetes/kencing manis
—#Meningkatkan kesihatan arthritis dan menyokong kesihatan sendi-melindungi saraf.
#—Mengurangkan insiden penyakit nyanyuk-penyakit azhameir.
#—Membantu merawat penyakit parkinson.
—#Membantu memulihkan penyakit strok-angin ahmar.
—#Meningkatkan kesihatan imun badan.
—#Mengalakkan kesihatan keseluruhan badan..

Apa Kata Mereka?


Vivix merawat diabetes

Vivix merawat diabetes

Bagaimana untuk mendapatkan Vivix Shaklee?

Sekiranya anda memerlukan dan berminat untuk mendapatkan Vivix boleh menggunakan beberapa kaedah di bawah:
1. Klik 
2. Hubungi saya

013-292 2464

Facebook saya:

Fanpage saya:
https://www.facebook.com/umminashuha


COD : MELAKA TENGAH, AYER KEROH, MITC, ALOR GAJAH, DURIAN TUNGGAL, MALIM, BATU BERENDAM

PENGHANTARAN: KE SELURUH MALAYSIA BY POS MALAYSIA

Vivix Membantu Pesakit Kronik seperti Diabetes, Kanser, Stroke untuk Bangkit dari Kedukaan

        Salam Tahun Baru! Rasanya belum terlewat lagi saya nak ucapkan selamat datang 2015 kepada semua. Apakah azam anda tahun ini? Yang pastinya adalah lakukan yang lebih baik dari tahun lepas kan? 

        Kali ni saya nak berkongsi tentang kehebatan sirap Vivix yang sangat glemer dengan keberkesanannya dalam membantu pesakit-pesakit kronik mengatasi penyakit mereka. Pesakit kanser, diabetes, masalah jantung, strok atau angin ahmar adalah antara insan-insan yang sangat sesuai mengamalkan vivix ini. Mari kita lihat apa istimewanya Vivix Shaklee ni.
Vivix merawat diabetes

Apakah Vivix Shaklee?

   Vivix diperbuat daripada ekstrak botanikal terbaik seperti poligonum aspidatum, anggur muscadine, Elderberi Eropah dan juga lobak ungu. Diberi jolokan sirap kerana ia berbentuk cecair merah.Ia berjaya dihasilkan selepas kajian bertahun-tahun oleh Shaklee dan merupakan supplement pertama di dunia yang mampu menembusi DNA manusia. Ramuan Vivix yang 10x lebih kuat dari resveratrol (kandungan unik dalam anggur muscadine) mampu melambatkan pembentukan AGE.


Vivix merawat diabetes

Bagaimana Vivix bertindak?

    Vivix bertindakbalas dengan tubuh kita dalam 4 mekanisma iaitu:

    1. Membaiki sel DNA
    2. Mengurangkan Inflamasi
    3. Meningkatkan penghasilan tenaga
    4. Mengelakkan akumulasi protein AGE(advanced glycation end products) akan menyebabkan kerosakkan sel. 

Apakah Kesan Jika Anda Mengamalkan Vivix Shaklee
       
        Mengalakkan penuaan yang sihat- biar bertambah tua tetapi awet muda atau dengan   kata lain vivix adalah anti-penuaan.
        —Membantu elakkan kanser-merencat sel kanser dari semakin serius.
        Mengurangkan risiko sakit jantung-melindungi jantung.
        Mengurangkan komplikasi diabetes/kencing manis
        Meningkatkan kesihatan arthritis dan menyokong kesihatan sendi-melindungi saraf.
        Mengurangkan insiden penyakit nyanyuk-penyakit azhameir.
        Membantu merawat penyakit parkinson.
        Membantu memulihkan penyakit strok-angin ahmar.
        Meningkatkan kesihatan imun badan.
        Mengalakkan kesihatan keseluruhan badan..

Apa Kata Mereka?

       Saya kongsikan beberapa testimoni pengguna Vivix. InsyaAllah testimoni ini adalah pengalamn sebenar mereka.

Vivix merawat diabetes

Vivix merawat diabetes

Bagaimana untuk mendapatkan Vivix Shaklee?

        Sekiranya anda memerlukan dan berminat untuk mendapatkan Vivix boleh menggunakan beberapa kaedah di bawah:
1. Klik 

    Kedai Shaklee Saya

2. Hubungi saya

013-292 2464

Facebook saya:

Fanpage saya:
https://www.facebook.com/umminashuha


COD : MELAKA TENGAH, AYER KEROH, MITC, ALOR GAJAH, DURIAN TUNGGAL, MALIM, BATU BERENDAM

PENGHANTARAN: KE SELURUH MALAYSIA BY POS MALAYSIA