Saturday, 20 August 2016

Cara Mudah Meningkatkan Tahap Imun Anak Melawan Penyakit

Assalamualaikum pembaca blog semua .
         Jadi ibu, paling tak best adalah bila anak2 tak sihat...kejap2 demam, batuk dan selesema. Sehabis baik kita akan cuba melindungi cinta hati kita daripada punca2 yg boleh menyerang. Ala2 nk jadi perisai la kalau boleh. Tapi, melindungi dengan cara menjauhi punca penyakit tak cukup. Kita kene juga booster kan tahap imun badan anak2 kita agar dapat melawan kuman atau virus penyebab penyakit tu.

          Selain menjaga corak pemakanan, kita topup dengan vitamin c, omega, dan nutriferon. Saya biasanya campur nutriferon dalam minuman anak2 bila tengok diorang dah start sok sek nak selesema. Jimat2 cermat..kiki...lagi bagus kalau setiap hari konsisten bagi tau. Vit c, ammar suka la makan, atikah tak suka tapi suka omega, anas agak sukar dipujuk makan vitamin, so ummi diam2 letak le kat dalam susu..biasanya nutriferon. Nutriferon ni dicipta oleh pakar imun yg bernama Dr. Yasuhiko Kojima. Secara semulajadi, Ia dapat meningkatkan sistem kekebalan tubuh melalui peningkatan intereferon tubuh badan kita sendiri

.




             Sangatlah dicadangkan agar ibu2 bantu tingkatkan imun anak2 dengan chew vit c, dan nutriferon ni. Anak2 sihat ibu pun bahagia.

 Juhaina 013 2922464
#tsunamishaklee
#immunebooster
#teamrock
#shakleemelaka

Wednesday, 17 August 2016

Tips Mengawal Penyakit Diabetes atau Kencing Manis secara Tradisional

Assalamualaikum semua,

Memiliki kehidupan yang bahagia adalah impian semua manusia. Kebahagiaan pula adalah sesuatu yang subjektif untuk diukur dan parameter bahagia juga berbeza bagi setiap orang. Ada orang bahagia dengan harta yang banyak, ada orang bahagia dengan anak2 yang ramai, ada orang bahagia dengan pekerjaannya.. eh macam2 lagi la. Tapi apa2 jua parameter bahagia tu, yang pastinya bahagia letaknya di hati, dan apa jua yang melanda hidup kita, pilihlah untuk bahagia.

Tapi, satu lagi parameter bahagia yang sangat penting iaitu sihat. Nikmat sihat ni memanglah tiada galang gantinya, dan kita selalunya akan hargainya bila kita dah jatuh sakit. Hai, takkan dah jatuh sakit baru nak hargai waktu sihat kan, waktu sihat la nak kene jaga supaya tak datang macam2 penyakit. Habis tu, kalau dah sakit? Kalau dah sakit jangan pula nak berputus asa, berusahalah untuk merawat penyakit tu. Apalah sebenarnya yang diriku melalut ni ye?

Nak cerita tentang penyakit kencing manis dan diabetes yang seolah-olah dah menjadi penyakit yang biasa dihidapi oleh kebanyakan rakyat Malaysia, terutama apabila usia mencecah 40tahun dan ke atas. Sebenarnya, orang yang ada masalah kencing manis ni, ada simptom atau tanda-tandanya. Antaranya ialah:
  1. Sering dahaga dan sering perlu minum air.
  2. Sering ke tandas.
  3. Terasa badan lemah.
  4. Berat badan turun dengan cepat
  5. Penglihatan semakin kabur.
  6. Terasa pening kepala.
  7. Kadang-kala pengidap kencing manis tidak menunjukkan sebarang tanda. Hanya dengan pemeriksaan doktor dapat menunjukkan dan mengesan kencing manis pada peringkat awal. Bagi mereka yang berisiko tinggi, mereka perlu menjalani pemeriksaan untuk mengesan kencing manis sekali setiap tahun.

Golongan Berisiko Tinggi

Siapakah orang yang berisiko tinggi untuk mendapat penyakit ni? Mereka ialah :-
  1. Mereka yang mempunyai keturunan yang mengidap Kencing Manis (Ibu bapa, adik-beradik)
  2. Mereka yang berat badan agak tinggi
  3. Mereka yang pernah mempunyai radang pada Pancreas
  4. Wanita mengandung yang pernah menghadapi kencing manis ketika hamil.
  5. Bagaimanapun penyakit kencing manis mampu menyerang sesiapa juga pada semua peringkat umur sekiranya permakanan dan minuman tidak dijaga.

Tips Mengawal Penyakit Diabetes atau Kencing Manis Secara Tradisional


Sebenarnya banyak ulam ulaman tempatan kita cukup hebat dalam merawat masalah kencing manis ni seperti buah petai dan jering, dimana dua-dua ulaman ini bersifat kelat. Unsur ini dapat menolong menyerap gula dalam darah dan memulih sel-sel yang telah rosak. Sama juga dengan benda lain seperti Akar manggis, tebu gajah, gambir dan sebagainya boleh merawat sakit kencing manis.
Antara ulam-ulaman tradisional yang boleh merawat kencing manis:

1. Buah petai, selalu makan 2 3 biji pada setiap kali makan. Jangan lebih boleh merosakkan buah pinggang.

2. Pucuk petai siam, selalu makan dijadikan ulam.

3. Akar manggis, 1 jengkal,direbus dengan 3 gelas air hingga tinggal 1/3 airnya. Diminum 1/4 cawan. 3 kali sehari selama 3 hari.

4. Kayu tebu gajah, 3 kerat, direbus dan diminum. (kurang digalakkan bagi pesakit darah rendah kalau selalu (meminumnya).

5. Daun sirih serta sulurnya, direbus 7 helai, diminum.

6. Dedalu yang tumbuh di atas pokok limau nipis, direbus dan minum (Mujarab).

7. Buah tamar serta bijinya ditumbuk sebanyak sekilo dimakan selama 3 hari. (Mujarab).

8. Kulit kayu manis, diasah dan diminum.

9. Pokok misai kucing, direbus segengam dan diminum.

10. Akar nipah,direbus segengam dan diminum.

11. Akar lalang secekak direbus diminum

12. Teberau (tebu hutan) direbus 3 ruas (dibuang bukunya) diminum (berhenti minum jika dah pulih, kerana meminum air akat teberau secara serius boleh melemahkan tenaga batin.

13. Pelepah betik yang kuning (hampir gugur) direbus 3 pelepah dan minum.

14. Akar mempelas, dipotong sulurnya ditadah airnya diminum 1/4 cawan 3 kali sehari.

15. Isi kelapa hijau kehingusan dimasak sehingga menggelegak kemudian masukan serai 7 batang. Minum ketika suam 1 gelas 3 kali sehari.

Pantang penyakit kencing manis: bahan-bahan makanan manis seperti pisang lemak manis, durian dan nasi (bila banyak).

Vivix Shaklee Membantu Pesakit Diabetes

           Nak amalkan perua tradisional memang bagus, tetapi ada satu kerumitan di situ. Jangan bimbang, dengan bantuan penyelidik Shaklee yang menjalankan bermacam-macam kajian, terhasillah Vivix yang sangat ampuh untuk memperbaiki sehingga ke DNA manusia. Mampu membantu merawat penyakit diabetes juga. Jom saya kongsikan beberapa testimoni terbaik vivix.



Untuk dapatkan vivix, tolong jangan segan-segan hubungi saya.


Juhaina binti Mohammad
Shaklee independent distributor (1066975)
013-293 2464
COD : Krubong, Malim, Ayer Keroh, Durian Tunggal,Melaka tengah, alor gajah
Penghantaran : seluruh Malaysia

Tuesday, 2 August 2016

Tips menghadapi krisis penyembuhan semasa pengambilan vitamin

Assalamualaikum semua.
Kali ni punya entry nk cerita tentang krisis penyembuhan  atau healing crisis dalam pengambilan vitamin.



"Makan produk shaklee ni ada kesan sampingan tak ye?" ..tu soalan2 yang biasa ditanya oleh bakal pengguna shaklee. Risau kan, makan vitamin jadi masalah lain...
Sebenarnya, perkara yang biasa berlaku apabila mengambil produk shaklee untuk tujuan tertentu, kemungkinan akan berlaku healing crisis. Healing crisis ni bergantung kepada individu tersebut. Lain orang, lain jugalah healing krisisnya.
              Tak banyak sangat pengalaman dengan healing krisis pun saya ni. Kalau diri saya sendiri, seingat saya masa percubaan detoks parasit, saya makan garlic, alfalfa, nutriferon.. kesannya saya rasa mengantuk, kepala pening2, tak boleh gi rasanya. Rupa2nya hasil discussion kwn2 yg buat detoks parasit...memang awal2nya akan rasa macam tu. Lama2 akan ok dan lebih cergas.
              Pengalaman customer saya pula, ada gastrix yang agak teruk. Healing crisis yg dialami bila beliau makan peppermint gingerplus. Badan jadi tak tentu arah katanya.. dan beliau tak tahan...maka stoplah beliau itu daripada menelan peppermint gingerplus. Beliau hanya minum ESP je.
                Sebenarnya, menghadapi healing crisis perlukan kesabaran. Boleh bertanya kepada yang tahu dan berpengalaman. Jangan terus stop makan vitamin tu ok..
Saya nak kongsikan beberapa tips menghadapi healing krisis ni.

1. Pastikan anda minum air dengan kadar yang cukup. Paling bagus sehingga 3liter air satu hari.

2. Kenalpasti vitamin apa yang memberi kesan yang agak besar pada badan. Jadi, kurangkan dos vitamin tersebut. Apabila badan dah semakin serasi, boleh tambah dos lagi sehingga mengikut apa yang dicadangkan.

3. Jangan terus berhenti makan vitamin tu. Vitamin tidak akan memudaratkan badan, bahkan ia akan memperbaiki sistem badan kita. Cuma biasa la, bila badan kita dah terbiasa dengan sesuatu kondisi, tetiba ada benda baru yang masuk nak tukar, mesti la rasa lain.

4. Bersabar dan sentiasa positif. Mind setting memang sangat penting. Kalau kita positif, badan kita akan perlahan ikut sama seperti pemikiran kita.

5. Banyakkan berdoa agar Allah bagi kesembuhan dan kesihatan.

             Sekian saja cerita saya tentang krisis penyembuhan dalam pengambilan vitamin. Pengambilan vitamin tambahan pada masa kini adalah menjadi satu keperluan, bukan pilihan. Makanan yang kita makan setiap hari, tidak dapat menyokong sepenuhnya keperluan vitamin dalam badan kita. Jadi, jom la beli vitamin shaklee daripada saya. Harga yang berpatutan, kualiti yang terbaik.



Salam sayang,
Ummi Nashuha
Juhaina 013 2922 464
Pengedar shaklee melaka.
Pos ke seluruh Malaysia.