Posts

Showing posts from 2017

Cara Berkesan Atasi Masalah Gastrik Kerana Alahan Kepada Makanan Laut

Image
Penyakit gastric adalah penyakit perut yang biasa menyerang apabila seseorang itu mengabaikan jadual makannya, atau mengambil makanan yang menyebabkan alahan. Alahan kepada makanan tertentu pula berbeza di antara individu. Ada yang alah kepada makanan pedas, sayur daripada tumbuhan menjalar, jenis-jenis sayur atau buah-buahan tertentu, dan juga makanan laut.
Apabila gastrik menyerang, ia akan menyebabkan ketidakselesaan kepada pesakit. Lebih teruk lagi, akibat gastrik, disertai dengan cirit-birit dan muntah-muntah. Bayangkan betapa lemahnya badan bila menghadapi keadaan seperti itu. Pastinya mendapatkan rawatan daripada doktor adalah sangat perlu. Walaubagaimanapun, mengatasi masalah gastrik untuk jangka masa panjang juga perlu dititikberatkan. Mesti anda teringin makan pelbagai jenis makanan tanpa risaukan masalah gastrik anda kan.
Mari baca kisah bagaimana seorang pesakit gastrik ini berjaya mengatasi masalah gastrik beliau kerana alahan kepada udang.
[MASALAH GASTRIK SEBAB ALERGIK UDA…

Bisnes Paling Kurang Risiko dan Menguntungkan

Assalamualaikum, Tetiba teringat pesanan ahmad Maslan supaya rakyat Malaysia ni perlu buat 2 atau 3 kerja sekarang ni. Mungkin ramai memandang sinis dengan kata-kata beliau, tetapi itulah hakikatnya. Keadaan ekonomi Malaysia sekarang memang menghimpit rakyatnya, terutama bagi mereka yang duduk di bandar. Mempunyai kerja sampingan lain untuk menambah pendapatan keluarga adalah sesuatu yang perlu.
Antara kerja sampingan yang boleh dilakukan adalah berniaga. Bagi yang masih baru nak berjinak dengan perniagaan, perlu memilih perniagaan yang kurang risiko,  tidak memerlukan modal yang besar dan yang pastinya menguntungkan. Kalau nak tahu, bisnes Shaklee sangat menepati ciri-ciri itu.
BISNES SHAKLEE MENGUNTUNGKAN DAN KURANG RISIKO
Kenapa saya katakan bisnes Shaklee ni menguntungkan dan kurang risiko? 1.  Yuran pendaftaran hanya rm68.90 untuk seumur hidup. Itulah dikira sebagai modal.
2. Setelah menjadi pengedar Shaklee, kita layak membeli produk dengan harga ahli. Kemudian kita boleh me…

Cara Pengiraan Bonus Shaklee

Image
Assalamualaikum warahmatullah,

Hari ni nak berkongsi cara pengiraan bonus Shaklee. Klau korang perasan, pengedar Shaklee ni memang merata. Kenapa mereka beria sangat nak berShaklee? Selain berniat untuk membantu orang lain hidup sihat, pengedar Shaklee juga bolen menjana pendapatan melalui untung jualan runcit dan juga bonus daripada Shaklee.

Sebelum tu, korang perlu tahu terdapat 3 bonus utama (3C) yang diberikan kepada pengedar iaitu.

1. Cash Bonus 2. Car Bonus 3. Convention Bonus

Sebelum nak faham Car Bonus, dan Convention Bonus, kita perlu kejar cash bonus terlebih dahulu. Cuba tengok gambar di bawah.

Di dalam sistem Shaklee, tak semestinya upline akan dapat bonus lebih banyak daripada downline. Jika Downline lebih banyak buat kerja, banyak sharing, tak mustahil untuk downline menaiki rank lebih daripada upline. Ini telah pun terbukti oleh super duper upline saya.
Bonus shaklee dibayar mengikut UV Group dan anda boleh dapat bonus besar bila UV group dan UV Personal Besar. Bonus berdasark…

Punca Kenapa Susah Hamil dan Tips Untuk Cepat Hamil

Image
Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

Memiliki cahaya mata setelah berkahwin adalah satu impian yang pasti ingin direalisasikan. Sebagai manusia biasa, kita pastinya nak membina keluarga kita daripada berdua kepada bertiga, berempat dan seterusnya. Anak-anak ni pengikat kasih suami dan isteri. Ye la kan, kadang-kadang kita suami isteri ni ada masa perang dingin, anak-anak la yang mendamaikannya. Kalau tak, sampai ke sudah la dingin je.



Memasang impian memang la seronok, tetapi bergantung juga kepada rezeki. Ada pasangan suami isteri yang Allah bagi cepat dapat anak, ada yang tunggu bertahun-tahun baru dapat. Bagi pasangan yang dah lama berkahwin dan belum dikurniakan anak, mungkin ada faktor-faktor yang menyebabkan isteri sukar hamil.

FAKTOR KENAPA SUSAH HAMIL
Berat Badan Yang Kurang Ideal
Seringkali kita dengar apabila seorang wanita yang ingin hamil, selalu nasihat yang diberi ialah kurangkan berat badan bagi yang agak besar dan naikkan berat badan bagi yang terlalu kurus. Ini kera…

Tips Atasi Masalah Kulit Berminyak dan Berjerawat

Image
Assalamualaikum semua,

Cuba pegang sikit kulit muka, apa rasanya?Alhamdulillah jika muka anda bersih, gebu, "flawless". Tetapi, jika muka anda berminyak dan berjerawat, pasti tak selesa kan. Muka adalah bahagian yang paling penting dijaga kerana mukalah yang pertama sekali yang akan dipandang orang. Mempunyai kulit berminyak akan menyebabkan ketidakselesaan. Ini kerana, kulit berminyak akan menyebabkan mudahnya jerawat naik, jika pakai bedak sekalipun akan mudah luntur dan bercapuk. Ha, kan dah tak comel!

FAKTOR KULIT BERMINYAK

Kulit berminyak kerana untuk melindungi kulit kita daripada terlalu kering. Walaubagaimanapu, jika berminyak keterlaluan pula akan mendatangkan maslah lain pula. Beberapa faktor yang menyebabkan kulit berminyak, antaranya:
Ketidakseimbangan HormonKebiasaannya wanita yang sedang datang haid akan lebih cenderung menghasilkan lebih banyak minyak pada bahagian muka.Tekanan (stress)Dalam keadaan tekanan atau stress akan mendorong hormon kartisol yang merupak…