Cara Berkesan Atasi Masalah Gastrik Kerana Alahan Kepada Makanan Laut

Penyakit gastric adalah penyakit perut yang biasa menyerang apabila seseorang itu mengabaikan jadual makannya, atau mengambil makanan yang menyebabkan alahan. Alahan kepada makanan tertentu pula berbeza di antara individu. Ada yang alah kepada makanan pedas, sayur daripada tumbuhan menjalar, jenis-jenis sayur atau buah-buahan tertentu, dan juga makanan laut.

Apabila gastrik menyerang, ia akan menyebabkan ketidakselesaan kepada pesakit. Lebih teruk lagi, akibat gastrik, disertai dengan cirit-birit dan muntah-muntah. Bayangkan betapa lemahnya badan bila menghadapi keadaan seperti itu. Pastinya mendapatkan rawatan daripada doktor adalah sangat perlu. Walaubagaimanapun, mengatasi masalah gastrik untuk jangka masa panjang juga perlu dititikberatkan. Mesti anda teringin makan pelbagai jenis makanan tanpa risaukan masalah gastrik anda kan.

Mari baca kisah bagaimana seorang pesakit gastrik ini berjaya mengatasi masalah gastrik beliau kerana alahan kepada udang.

[MASALAH GASTRIK SEBAB ALERGIK UDANG KINI TIADA LAGI]

Saya seorang ibu kepada 4 orang anak yg berumur daripada 10 hingga 4 tahun. Saya juga seorang guru yang berumur 42 tahun. Dan ini adalah kisah testimoni saya yang konsisten amalkan ESP, Vitamin B Complex, Vitamin C dan juga Alfalfa.
.
Saya mula-mula kena gastric semasa saya mengandung anak sulung (2007). Dan, gastric saya hanya menyerang jika saya ada makan udang. Sebelum kahwin saya takde masalah pun jika makan udang. Malahan, udang adalah makanan favorite saya, terutamanya udang sungai. Mungkin perubahan hormon semasa mengandung menyebabkan badan saya tak boleh nak terima udang. So, pendek kan cerita, saya terpaksa berpantang makan udang.
.
Selepas melahirkan anak sulung, kira2 umur anak sudah lebih 6 bulan, saya cuba lagi makan udang. Sekali lagi saya diserang gastric yang teruk. Yang mana jika saya telan Trisilox pun tak jalan.
.
Mengerekot la saya kat tilam sepanjang hari. Last2 saya telan 2 biji panadol dan 2 biji Trisilok, barulah lega sikit sakit perut tu. Tetapi, dalam masa 2 hingga ke 3 hari tu, memang saya langsung tak boleh silap makan.
.
Contohnya, saya kena makan bubur..tak boleh makan nasi biasa. Itupun dlm kuantiti yg sedikit. Tak boleh juga makan makanan yg pedas dan juga berminyak. Kalo over makan atau tersalah makan, maka gastric akan kembali datang menyerang.
.
Oleh kerana sudah berasa serik dengan kesakitan gastric, maka saya lebih rela untuk berpantang daripada makan udang sampai bila2.
.
Semasa hamil anak ke 4 (2012), saya mula mengamalkan vitamin Shaklee. Antara yg saya amalkan masa tu adalah ESP, Vitamin C dan Vitamin B. Selepas bersalin hingga tamat berpantang, saya amalkan Alfalfa selain daripada vitamin 2 yg saya amalkan sebelum ini.
.
Apabila anak saya berumur 2 tahun, sekali lagi saya cuba untuk makan balik makanan kegemaran saya sejak dari zaman anak dara lagi. Dan, saya terkejut bila selepas makan tu perut saya okey je. Takde tanda2 diserang gastrik.
.
Selang seminggu kemudian, saya cuba lagi makan udang, pun masih sama, tiada lagi diserang gastric. So, dari situlah saya sedar yang vitamin Shaklee yang saya amalkan itu telah menyebabkan gastric saya sembuh walaupun pada awalnya niat saya utk amalkan Shaklee adalah utk breastfeeding.
.
Jadi, sampai hari ini, setelah anak no. 4 saya berumur 4 tahun, saya masih amalkan Shaklee. Dan, kepelbagaian vitamin yg saya dah cuba pun makin bertambah. Hampir semua vitamin Shaklee sudah saya cuba.
.
Malahan, anak2 dan suami pun saya suruh dorang amalkan vitamin Shaklee setiap hari. Dan, sehingga ke hari ini saya amat yakin dengan kualiti vitamin Shaklee. Terima kasih Shaklee.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Begitulah kisahnya...

Jadi, jika anda seorang penghidap gastrik, jangan sedih dan berputus asa. Anda masih mempunyai harapan untuk menikmati makanan kegemaran anda tanpa ragu-ragu. Amalkan supplemen Shaklee yang sesuai, insyaAllah ia akan membantu.

Jika anda ingin mendapatkan produk Shaklee. Hubungi:

Juhaina Mohamad @ kak juwin
013-292 2464

Konsultasi percuma akan diberikan dengan penuh kasih sayang.




Comments

Popular posts from this blog

Berbaloikah Menghabiskan Duit dan Masa di The Shore Oceanarium Melaka?

Percutian Keluarga di Lotus Desaru Beach Resort yang Menyeronokkan

Kaedah Bersunat atau Berkhatan yang Paling Mudah dan Selamat agar Anak Anda tidak Meraung Sepanjang Hari