7 Tanda Badan Anda Mengandungi Parasit. Jom Detoks

Assalamualaikum semua,
Harap-harap sihat belaka ye semua. Bukan setakat sihat, cergas dan ceria je selalu. Tetapi, kalau badan terasa lemah-lemah, selalu diserang sakit seperti batuk, demam dan selsema, kemungkinan dalam badan ada ada banyak parasit. UN kali ni nak cerita tentang 7 tanda badan anda mengandungi parasit. Jom Detoks.


Apakah Jenis Parasit di Dalam Badan Kita
http://umminashuha.blogspot.com/2016/04/7-tanda-badan-anda-mengandungi-parasit.html

Pastinya anda pernah tahu yang sifat parasit adalah suka sangat le menumpang di organisma hidup yang lain. Sudah la menumpang, habis dia tumpang makan sekali segala nutrien dari organisma tu. Nampak tak jahat ke tak jahatnya parasit ni? Kalau dalam badan manusia pula, orang selalu sebut cacing, dan biasanya orang sangka ada dalam badan kanak-kanak je. Sebab tu anak-anak kena minum ubat cacing, tapi tidak sebenarnya, orang dewasa juga ada cacing ye dalam badan.

Jenis cacing yang bersarang di dalam badan manusia seperti cacing pita, cacing gelang, cacing tambang, cacing kerawit. Sebenarnya ada banyak lagi jenis cacing yang tak disebutkan di sini.

Bagaimana Parasit boleh ada dalam badan Manusia?

Parasit ini boleh memasuki badan manusia melalui pelbagai cara. Aspek kebersihan adalah sangat penting untuk mengurangkan risiko dimasuki parasit ini. Ia boleh jadi melalui pemakanan kita, terutama kalau biasa makan kat kedai, mungkin kebersihan kurang terjaga, sayur-sayur dan bahan masakan tidak dibasuh dengan bersih. Begitu juga perkongsian tandas awam akan meningkatkan lagi risiko jangkitan parasit ini.

7 Tanda Badan Anda Mengandungi Parasit

1. Sistem imunisasi badan yang rendah dan mudah terkena penyakit.

2. Mudah merasa letih yang teramat sangat. Ini adalah kerana badan anda kekurangan zat, akibat telah disedut oleh parasit di dalam badan anda.

3. Sukar untuk tidur atau insomnia.

4. Gangguan emosi, seperti mudah tertekan, cepat marah, resah gelisah.

5. Bintik-bintik di mata - anda boleh cuba gerakkan anak mata anda ke atas dan ke bawah, akan nampak binti-bintik dari pandangan mata tu.

6. Masalah pada perut- perut anda mungkin akan kerap kembung dan pedih perut.


7. Masalah kulit- Parasit yang menyerang usus dan saluran pencernaan menyebabkan keradangan dalam badan, yang akan menyebabkan beberapa masalah kulit, seperti ruam, gatal-gatal, ekzema dan bentuk lain dari alahan kulit.


Bagaimana untuk menangani masalah parasit dalam badan?
Setelah anda mengenalpasti simptom parasit atau "kecacingan" dalam badan anda, maka perlulah bertindak untuk mengatasi masalahnya. Kita jangan biarkan parasit tu bersenang lenang dalam badan kita ye. Detoks parasit adalah penyelesaiannya. Cara detoks parasit akan saya cerita dalam entry yang lain. Jom Detoks.
7 Tanda Badan Anda Mengandungi Parasit. Jom Detoks

7 Tanda Badan Anda Mengandungi Parasit. Jom Detoks

7 Tanda Badan Anda Mengandungi Parasit. Jom Detoks

7 Tanda Badan Anda Mengandungi Parasit. Jom Detoks

Salam Sayang, 
Ummi Nashuha


JUHAINA BINTI MOHAMAD

Call/ SMS/ Whatssapp
013-292 2464

Facebook saya:

Fanpage saya:
https://www.facebook.com/umminashuha


COD : MELAKA TENGAH, AYER KEROH, MITC, ALOR GAJAH, DURIAN TUNGGAL, MALIM, BATU BERENDAM

PENGHANTARAN: KE SELURUH MALAYSIA BY POS MALAYSIA


Comments

Popular posts from this blog

Pentingnya Hobi untuk Kurangkan Stress

Puisi yang Menyentuh Hati Seorang Perempuan

Tips Menghilangkan Parut Chicken Pox yang Cepat dan Berkesan