Atasi Masalah Penyusuan Susu Ibu sebelum Anda Berfikir untuk Berikan Susu Formula kepada Bayi Anda

Salam sejahtera buat semua, kali ini saya nak berkongsi cerita tentang penyusuan susu ibu,bagaimana seorang ibu yang kental dan kuat semangat untuk atasi kekurangan penghasilan susu ibu yang semakin merudum. Pemberian susu badan oleh ibu bekerjaya kini dilihat semakin menjadi pilihan dan ia adalah sesuatu yang sangat positif. Tetapi melakukannya bukanlah semudah ABC, 123.
Set Penyusuan Shaklee

Di dalam penyusuan susu ibu, untuk memastikan bekalan susu ibu Express Breast Milk (EBM) mencukupi memerlukan daya juang yang tinggi, pengorbanan, dan doa yang bersungguh-sungguh. Khasiat susu ibu memang tiada tandingannya, biarpun pelbagai pengeluar susu berjenama cuba memformulasikan susu dengan pelbagai bahan ia tetap takkan dapat menyamai langsung kelebihan susu ibu itu sendiri. Pastinya ibu-ibu di luar sana inginkan yang terbaik untuk anak yang mereka kandungkan dan lahirkan dengan langkah pertama ialah memberikan susu ibu sebagai makanan pertama mereka.
Set Penyusuan Shaklee

Walaubagaimanapun, dek kerana pelbagai kekangan atau kurang semangat, penghasilan susu ibu dalam tempoh awal kelahiran anak tidak membolehkan si ibu menyimpan bekalan susu ibu yang mencukupi untuk penggunaan selepas habis cuti bersalin. Pelbagai faktor yang biasa disuarakan adalah, anak kerap menyusu direct, so tak sempat nak pam, susu tak banyak sangat nanti anak tak cukup bila nak menyusu nanti, dan alasan paling best ialah MALAS nak pam. Ingat ye, bila jadi ibu tak boleh nak malas-malas sangat. Apatah lagi ingin menjayakan penyusuan susu ibu.

Mari saksikan video seorang ibu iaitu Puan Farawahida yang bekerja sebagai jururawat, jadual kerja shift, bekalan susu anak pula tidak banyak, tetapi beliau tekad untuk memastikan anaknya menyusu badan sehingga dua tahun. Mari kita saksikan apa yang dia sanggup lakukan?



Puan Farawahida telah mengambil tindakan yang bijak dengan memilih produk shaklee untuk membantu mengatasi kekurangan susu ibu. Antara produk shaklee yang diambil dengan konsisten ialah:

Set Penyusuan Shaklee

ESP : Komposis vitamin utama dalam susuibu ialah protien. Protien adalah makanan sel. Sel tak kenal nasi lemak, air soya atau tempe tetapi sel hanya perlukan protien iaitu khasiat dari makanan yang diambil. Protien berfungsi mengekalkan pertumbuhan normal dan pemeliharaan tisu. Mengawal atur keseimbangan bendalir dalam badan. Pembinaan hormon, enzim dan antibodi memerlukan protien. Selain itu protien dikatakan membantu mengawal keseimbangan asid bes untuk mengangkut nutrien dan sumber tenaga.Protein sangat sensitif. Ianya wujud pada suhu badan kita dan mudah terhapus pada suhu yang tinggi. Apabila kita memasak sumber protien seperti ikan goreng pada suhu yang tinggi, hakikatnya banyak protein yang telah musnah semasa proses memasak itu sendiri.
Set Penyusuan Shaklee


Vitaleaianya adalah multivitamin beserta iron sangat penting utk pembentukan darah dan sel.Vitalea banyak membantu mencantikkan kulit wajah, kuku yang licin, rambut yang kuat dari segi akarnya, membantu mencegah penyakit tiroid@ beguk(penyakit tiroid ini terjadi kebiasaannya kerana kekurangan iodin dan ini terdapat di dalam vitalea kita). Pengambilan vitalea ni banyak membantu memberi badan rasa bertenaga, tidak lesu dan menjadikan kulit yang sentiasa tegang.
Set Penyusuan Shaklee


B Complexlengkap dengan 8 kumpulan B yang diperlukan oleh tubuh badan demi membantu tubuh badan bertenaga, otak lebih fokus, emosi lebih stabil..dan wajah berseri..inlah rahsianya ..B for Beauty.
Set Penyusuan Shaklee


Ostematrix:Dalam susuibu, antara komposisi vitamin yang tinggi ialah kalsium. Kalsium penting untuk bina darah, bina tulang, gigi dan saraf dalam tubuh manusia. Bagi ibu yang menyusu, pengambilan kalsium tidak boleh dipandang remeh. Bagi ibu2 yang tidak menjaga dan mementingkan pengambilan kalsium dalam diet harian, maka kalsium untuk penghasilan susuibu akan diserap dari yang sedia dalam tubuh ibu. Jika perkara ini berlarutan dan si ibu tidak menggantikan semula kalsium ini maka si ibu tadi akan mengalami risiko osteoporosis, rasa sengal kaki dan tulang belakang, mudah letih dan lesu serta muka menampakkan garisan tua. Sebab itu pengambilan sumber kalsium tidak boleh dipandang ringan sama sekali. Jika perasan ada sesetengah ibu yang apabila melalui menstrual (period) susunya akan merundum...ini disebabkan kekurangan kalsium yang kritikal di saat badan mengeluarkan darah kotor yang perlu disingkir.
Set Penyusuan Shaklee


Alfalfaraja segala tumbuhan, membantu meningkatkan imunisasi, mengandungi kalsium dan bagi ibu-ibu yang menyusu ia sangat membantu  mencepatkan penghasilan susu ibu.
Set Penyusuan Shaklee

 Akhir sekali, kejayaan takkan datang tanpa usaha yang berterusan, begitu jugalah untuk berjaya dalam penyusuan ibu. Apabila sekali kita diuji dengan kekurangan susu, berusahalah sehabis baik untuk atasinya ye. Saya juga masih menyusukan anak ketiga saya Nur Atikah Nashuha yang kini berusia 1 tahun 4 bulan.

Untuk dapatkan set penyusuann shaklee ini, anda boleh hubungi saya melalui:

JUHAINA BINTI MOHAMAD

Call/ SMS/ Whatssapp
013-292 2464

Facebook saya:

Fanpage saya:


Comments

Popular posts from this blog

Pentingnya Hobi untuk Kurangkan Stress

Puisi yang Menyentuh Hati Seorang Perempuan

Tips Menghilangkan Parut Chicken Pox yang Cepat dan Berkesan