Apa Supplemen yang Mesti Ada Dalam Beg Travel?

Assalamualaikum,

Musim cuti sekolah ada berbaki lagi 2 minggu lebih kurang. Mesti masih ada yang merancang percutian, atau nak balik kampung, travel ke sana dan ke sini. 

Kalau saya sendiri tak lama lagi nak balik kampung...bercuti di kampung halaman bagi anak perantau memang heaven. Paling seronok kalau adik beradik semua berkumpul. 😍
Kita bila balik kampung pastinya berharap semua sihat2 belaka. Especially anak2, suami dan diri sendiri....kalau anak tak sihat, kurang la enjoynya kat kampung.😥
Jadi, saya stand by selain ubat2 saya prepare juga Nutriferon, omega, ostematrix, vit c dan b complex. Selalunya itu yg mesti saya sediakan masuk dalam beg travel.
Bila ada yang mula rasa mcm nk demam, batuk, selsema, sy bagi nutriferon, omega dan vit c. Saya plak, kdg2 sakit2 kaki dan badan, kene telan ostematrix.

Tp, dalam banyak2 supplemen tu omega la yg selalu sedia ada di rumah mak. Mak makan, adik makan... control cholesterol katanya. Faham-faham saje la, bila balik kampung, makan adalah agenda utama. Ngeri woo tengok jadual makan yang padat.

Skrg ni pulak musim hujan, lagi la penyakit mudah tersebar. So, be prepared... sambil doa semuanya akan sihat2 je.
Selamat bercuti, selamat balik kampung.😍😘

Comments

Popular posts from this blog

Pentingnya Hobi untuk Kurangkan Stress

Puisi yang Menyentuh Hati Seorang Perempuan

Tips Menghilangkan Parut Chicken Pox yang Cepat dan Berkesan