Mengapa Kita Perlu Detoks?

Perlukah Detoks?
=============
Detoks satu proses penyingkiran bahan toksin daripada badan. Zaman kita la ni, makan macam2, kadang2 makan kat kedai, banyak bende yang kita tak boleh nak elak daripada masuk dalam badan kita. Bahan-bahan mentah yang digunakan tak dapat dipastikan betul2 bersih sebelum dimasak. Yelah, bukan dapur kita, kita dtg kedai nak makan je.
Rutin makan kita berterusan dalam jangka masa yang agak lama, berbulan, mungkin bertahun2. Tanpa kita singkirkan bende2 asing dan mungkin merbahaya untuk kesihatan kita. Sebab tu la proses detoks ni penting dan ia dilakukan dalam satu jangkamasa.
Antara makanan yang perlu elak ketika detoks adalah gula putih dan makanan berasaskan gandum.
Bulan mengambang (13, 14, 15 haribulan dalam bulan Hijrah), parasit atau cacing akan membiak dengan suka ria dalam badan kita. Waktu inilah paling sesuai nak buat detoks parasit tau. Nak detoks kene kuat semangat, dan kene belajar ttg detoks gak. Untung2 buat detoks, berat badan pun turun, mesti best kan.
Jom detoks dengan set detoks Shaklee

Juhaina Mohamad
013 292 2464

COD Melaka Tengah
Penghantaran seluruh Malaysia dengan Pos Malaysia

Comments

Popular posts from this blog

10 Cara Mudah, Murah dan Berkesan Atasi Liang Kulit Terbuka agar Wajah anda Tidak Seperti Kulit Limau

Berbaloikah Menghabiskan Duit dan Masa di The Shore Oceanarium Melaka?

Tips Menyimpan Sayur Agar Tahan Segar Lebih Lama dan Tiada Pembaziran